Bovieran ETT HEM BLAND PALMERNA

Lägenhetsvisningar i 360°, drönarfilmer bland palmer och olivträd, hemma hos-reportage, varumärkesföreläsningar och en ny tvist på social hållbarhet. Hittills har vårt samarbete med Bovieran bjudit på det och mycket mer.

Framtidens boende

På nära ett tjugotal platser runt om i Sverige har Bovieran byggt unika 55+boenden, med ett stort fokus på social hållbarhet. Via husens huvudentré kommer man in i den grönskande, inglasade Vinterträdgården. Där möts man av palmer, blommor och växtlighet från hela världen och ett klimat likt det på kustremsan som Bovierans namn har inspirerats av. Trädgården delas av alla boende i varje Boviera och där kan de koppla av, umgås, spela boule eller anordna gemensamma fester eller andra aktiviteter.

Vinsterna för de boende

Vårt uppdrag har varit att via olika kanaler kommunicera de många sociala och trygghetsskapande vinster som boendekonceptet har. Vårt arbete inleddes med att stärka Bovierans närvaro digitalt, men växte snabbt till att omfatta varumärkesstrategi såväl som en ny grafisk profil och ett uppdaterat bildmanér. Sedan 2016 har vi tagit fram annonsmaterial för tryckta och digitala format, filmer, broschyrer, pressmaterial presentationer, magasin, nyhetsbrev och mycket brev.

Att bemöta olika informationsbehov

I början av 2017 lanserades även nya Bovieran.se. Med den nya siten ville vi dels göra det enklare för Bovierans potentiella köpare att hitta information om olika lägenhetsalternativ och att lära sig mer om den unika boendeformen. På siten ville vi även ge besökarna chansen att läsa om vad de som bor i Bovierans hus idag tycker – och att se både bilder och rörligt material från de olika husen. Utöver det ville vi även skapa innehåll anpassat för två andra viktiga målgrupper för Bovieran: kommunen och de befintliga boende. Oavsett anledning till att besöka siten skulle det bli smidigt att lära sig mer och höra av sig via olika kontaktvägar.

Ett växande koncept

Bovieran har tagit flera viktiga steg under de senaste åren, med ett stort antal nya inflyttningar på olika orter i landet. Dessutom har de vidareutvecklat sitt boendekoncept genom att addera fler hustyper, anpassade för olika tomter och behov. Som en del i detta arbete har vi samarbetat för att namnge och profilera de nya hustyperna. Bovieran är även på väg ut i andra nordiska länder och vi har hittills arbetet med att ta fram en engelsk och dansk version av siten – plus att sätta samman en struktur för att enkelt kunna dela kommunikationsmaterial och varumärkesguider länder emellan.

En liten tillbakablick

  • Sedan nya bovieran.se lanserades i april 2017 siten fått över 100 000 besök.
  • Under ett år har Bovierans kommunikation i sociala medier fått över 150 000 visningar.
  • SVT, Svenska Dagbladet, Sydsvenskan, Göteborgs-Posten, Uppsala Nya Tidning och många andra har skrivit om Bovierans koncept

Vill du veta mer om caset?
Kontakta mig så berättar jag mer