Prioritet Finans Pengar är målet. Samhällsansvar är drivkraften.

Spets och pik är synonymt. För att sticka ut och nå igenom måste man ibland våga vara helt uppriktig med det man tror på. Även om det innebär att dela ut en liten törn.

Som ett brev på posten

Prioritet Finans ville ta ställning mot dagens politiska debacle. Genom ett DR lyfte vi deras eget samhällsengagemang och drog nytta av den i särklass största snackisen i Sverige just nu.

Ansvar i prioritet

Privatägda finansbolag har intresset inställt på egen vinstdrivning. Så brukar det låta. Men det är inte sant i Prioritet Finans fall. Målet är att tjäna så mycket pengar som möjligt, ja, men drivkraften är något helt annat.

Som ett av landets största finansbolag har man framförallt ett samhällsansvar. Det är deras övertygelse. Ett ansvar som uppfylls genom att betala mycket skatt till staten. Som hjälper andra företag att lyckas med sina verksamheter. Som har lett till att 60 000 människor har arbete i detta nu. Ett kvitto som befäster Prioritet Finans epitet som samhällsbyggare. Något vi ville tydliggöra.

En insikt i det stökiga, politiska finrummet

Alla är trötta på riksdagsvalet och det kaotiska efterspelet som aldrig verkar ta slut. Det till trots sitter hela landet som på nålar och väntar på vad som kommer att ske. En blandad känsla av mättnad och spänd förväntan. 

Annonsen formgavs därför som en valaffisch och trycktes i stående A3 format. För att få fler att faktiskt öppna upp den vikta annonsen består baksidan av en kort textrad som lovar något mer. Och vid en närmre blick på innehållet ska man snabbt se att det är något annat än förväntat. Harmlöst, men med spets. Något som sticker ut och får de 9 000 mottagarna att lyfta lite extra på ögonbrynen.

Vill du veta mer om caset?
Kontakta mig så berättar jag mer