Myresjöhus PILSNERFILM, FLYGANDE JACOB OCH 90 ÅR MED MYRESJÖHUS

I år arbetar vi tillsammans med Myresjöhus för att skapa en resa i tid och rum. Det kommer att bli en resa som innehåller allt ifrån radioprogrammen man lyssnade på under 20-talet till världshändelserna som har format vår existens. Vi kommer att fylla hela 2017 med musiken, maten, händelserna, frisyrerna, filmerna, trenderna och självklart husen från de senaste 90 åren.

Där allt började

Sedan starten 1927 har Myresjöhus levererat över 90 000 hus och bidragit till att nya hem har skapats på platser i hela landet. Under de 90 åren har otroliga saker hunnit hända runt, med och tack vare företaget – och nu är det dags att uppmärksamma så många av personerna, händelserna och trenderna som möjligt.

90 år på 365 dagar

Kampanjen som vi på Business & Emotions har arbetat fram tillsammans med Myresjöhus kommer att sträcka sig över hela deras jubileumsår. Via olika kanaler kommer vi att berätta historier från de år som företaget har funnits.

Hubben för kampanjen är 90ar.Myresjohus.se. Varje månad kommer vi att presentera ett nytt årtionde och berätta om vad som hände hos företaget, i samhället och i världen under just de 10 åren. Man kommer att kunna läsa om hus- och inredningstrender, lyssna på låtarna som spelades, läsa om årtiondets uppfinningar och mycket mer.

En resa på flera platser

På kampanjsidan finns även ett test där du kan ta reda på vilket årtionde som är allra mest du. Testet har än så länge gjorts nära 4000 gånger och berättat för besökarna att de exempelvis hör hemma bland 20-talets fransar eller 50-talets pasteller. För de som hittar till Myresjöhus sociala kanaler kommer vi även där berätta delar av historien. Detta genom att bland annat dela med oss av olika perioders inredningstrender, storfilmer, politiska händelser och andra russin ur jubileumskakan.

Förutom en resa som sker digitalt kommer Myresjöhus 90 år uppmärksammas med hjälp av flera aktiviteter och event under året. Tillsammans med vår kund kommer vi göra vårt bästa för att väcka nostalgi, överraska med nya berättelser, underhålla och inte minst skapa hemlängtan under hela 2017.

”Vi är otroligt stolta över den resa vi har kunnat göra som företag. Att få fira 90 år är det inte så många som får skryta med. Vi ser fram emot att se hur kampanjen och de aktiviteter som ligger i pipen kommer att tas emot under året.”

Magnus Brusefält
Marknadsansvarig, Myresjöhus