Testagram Vad är fredagsfeeling?

Tänk en grisen-i-säcken-låda. Fullproppad med produkter från olika varumärken. Något för hela familjen. Tänk att du får hem den varje- eller varannan månad. Eller bara någon gång ibland ­– beroende på vilken box du väljer. Tänk att Testagram vill utöka sitt sortiment. Och tänk att vi fick lansera deras nya Fredagsbox.

Sortiment

Testagrams erbjudande består av månatliga prenumerationsboxar, men även enskilda temaboxar som tar avstamp i aktuella evenemang och händelser. Just därför kändes det helt logiskt att ta fram en box för svenskarnas allra heligaste – fredagskvällen.

Trilogin

För att skapa kännedom om Testagrams nya Fredagsbox gjorde vi en filmserie. Tre avsnitt som utspelar hela processen – från att fylla boxen med fredagskänsla, fram till den färdiga produkten. Filmerna släpptes med två veckors mellanrum och rullade parallellt på fyra olika plattformar: Instagram, Facebook, Youtube och webbsida.

Fredagsboxen - Avsnitt 1

Fredagsboxen - Avsnitt 2

Fredagsboxen - Avsnitt 3

”Vi fick in 900 nya prenumeranter första kampanjdagen. Helt magiskt!”

Rebecca Wehage Trade Marketing Manager, Testagram

Snart 11k följare

Testagrams följarskara gjorde Instagram till kampanjens primära plattform. Det är också där målgruppen är som mest engagerad. Eftersom filmerna skulle kunna visas i helhet blev varje avsnitt max 1 minut. Från de färdiga filmerna klipptes och anpassades därefter ytterligare versioner på 5-15s för att använda som pre-rolls, händelser och puffar.

Tävling som engagerar

I samband med avsnitt 1 skapade vi dessutom en tävling som går ut på att få fram den perfekta fredagsboxen. Vår programledare gav sig ut på stan för att ställa frågan: Vad är fredagsfeeling för dig? Svaren resulterade i stort engagemang på sociala medier och ett frosseri av inspiration på vad Fredagsboxen kan komma att innehålla.

Det gula och Vita

Bortsett ifrån avstickaren på stan utspelas samtliga delar i en studio med gult golv och gul bakgrund. Genom att utgå ifrån en och samma miljö skapas igenkänning, vilket gör att mottagaren snabbt kan identifiera varumärket Testagram i all grafisk kampanjkommunikation. Eftersom barn är avgörande för hur en fredagskväll ska tillbringas, och den primära målgruppen är barnfamiljer, ville vi att programledaren själv skulle vara barn. Vår programledare heter Vita, hon är 11 år och lyckades bevisligen med det vi hade hoppats på; att skapa engagemang och underhållning för hela familjen.

Vill du veta mer om caset?
Kontakta mig så berättar jag mer