BRANDING
COMMUNICATION
EXPERIENCE
IDENTITY
Årstiden är inne!
Många önskar nog att sommaren varade för evigt, många håller nog också med om att det är en kravfylld årstid med mycket att stå i. Glasskladd och myggbett. Brända axlar, krångliga takboxar och regn idag igen. Och den förbannade Tomas Ledin.
En varm påminnelse om att hösten är ljuvlig
Höstpremiären är redan den 25/8 – att höra kampanjbudskap som ”höstpremiär” i mitten av augusti riskerar att bli en ovälkommen påminnelse om att sommaren snart är över. Utmaningen blev att vända den mörka, kyliga, blöta och plötsliga årstiden till något varmt och positivt.
Kampanjen består av två huvudbudskap: ”Årstiden är inne” och ”Höst ljuva höst”. Genom att twista till de bekanta fraserna ”Tiden är inne” och ”Hem ljuva hem” vill vi skapa förväntan och längtan till både premiären och hela höstens hemmamys. Kampanjen är ett samarbete mellan Business & Emotions och Bingolotto, och reklamen kommer framförallt synas på TV och på Youtube, på sociala medier och i butik.
Bingolottos höstpremiär är den officiella höststarten
Reklamfilmen är en central del av kampanjen och en lekfull hyllning till hösten: Sommaren är fortfarande i full gång, men städas bort med engagemang och entusiasm. Snart kommer du, din soffa och din dutt återförenas framför Tv:n. Äntligen är din årstid inne, så vem bryr sig om vad grannarna tycker och tänker?