Rex
Rex

NYHETER

Kunde inte hitta bild

18 april 2023

Marknadsföring hjärta storytelling

Alla som någon gång varit på dejt vet att det krävs två för tango. Först måste du förtjäna uppmärksamheten och sen jobba hårt för att behålla den. Detsamma gäller varumärken. För att attrahera kunder måste du tilltala deras känslor – och för att lyckas hålla liv i relationen behöver du anstränga- och engagera dig. För vem vill umgås med någon som bara bryr sig om sig själv...

Läs mer

15 mars 2023

Vad krävs för att bli viral på TikTok 2023?

Den här artikeln kan ses som en hjälpande hand till alla stackars marknadsmänniskor som fått direktiv uppifrån om att etablera en kul kanal på TikTok – eftersom det är där ungdomarna är! Ett fenomen som omringat en gigantisk målgrupp och fortsätter växa genom organiskt innehåll från en miljard aktiva användare. Plattformen domineras av generation Z och är ett perfekt exempel på att äldre generationer har mycket att lära av sina barn...

Läs mer

08 mars 2023

Så arbetar vi med årets (hittills) mest omtalade chatbot

Mängder av AI-verktyg har lanserats den senaste tiden och det har blivit ett kittlande, om än något skrämmande, samtalsämne på lunchrasterna. Vi frågade vår utvecklare Daniel, som använt OpenAI chatGPT ett tag, om hur han använder verktyget i sitt jobb och vad han tror att det kommer ha för inverkan på framtiden för branschen som helhet...

Läs mer

27 februari 2023

Vilka vann super bowl?

Super Bowl är namnet på den stora finalen i den amerikanska fotbollsserien. Övertydligt? Kanske, men för somliga är matchen synonym med halvtidsunderhållning och påkostade reklamfilmer snarare än sport...

Läs mer

12 december 2022

Hur bygger du ett starkt varumärke?

Att bygga ett varumärke kan för den engagerade och drivna entreprenören kan kännas både övermäktigt och något som får kostnaderna att dra i väg... Vi fattar, om du äntligen har satt din idé i verket och allt snurrar på i en vansinnig fart, är det lätt hänt att själva varumärket inte blir särskilt prioriterat – du vill ju bara...

Läs mer

25 november 2022

Vikten av rätt marknadsföring i lågkonjunktur

Varför verkar många varumärken vara överens om att sämre tider kräver mindre marknadsföring? Kundlojaliteten följer ungefär samma kurs som ekonomin och belöningen väntar på dom lyckliga få som går mot strömmen...

Läs mer
Vad har greenwashing, pinkwashing, bluewashing och whitewashing egentligen gemensamt?

14 november 2022

I ärlighetens namn

Var ska jag börja? Greenwashing, pinkwashing, bluewashing och whitewashing förtjänar en avhandling vardera. Minst. Men jag ska göra mitt bästa för att hålla mig kort. Så kort jag kan. För det jag vill lägga extra mycket fokus på är vad fenomenen har gemensamt...

Läs mer
På Business & Emotions skapar vi reklam där både emotion och affärsutmaning får ta plats

03 november 2022

Kommer jag att dränkas och dö lycklig i pasta?

Vi vill lära oss nya saker snabbt och för det ändamålet är rörlig media överlägsen vinnare. Hur bygger man en cykel av återvunna tubadelar och hur kan fem stycken kostymer i olika färger bli hundra olika outfits? För att inte tala om maten. Enligt mina algoritmer vill jag dränkas och dö lycklig i pasta...

Läs mer
På Business & Emotions skapar vi reklam där både emotion och affärsutmaning får ta plats

24 oktober 2022

Business & Emotions adderar employer branding bolaget BE bright, till koncernen.

Över hälften av alla företag i Sverige har idag svårt att rekrytera rätt talanger. Kandidaterna är dessutom mer pålästa och mer kräsna än någonsin. För att ni som bolag ska kunna locka till er rätt talanger krävs nytänk. På Business & Emotions ser Peter Karlsson, grundare och VD, en allt högre efterfrågan...

Läs mer
På Business & Emotions skapar vi reklam där både emotion och affärsutmaning får ta plats

30 september 2022

Länge leve hållbara bildelar

En koncern som tänker nytt genom att tänka gammalt. Autocirc är navet i en cirkulär affärsmodell i bildelsindustrin – som under vår tid tillsammans har gått från start-up till en omsättning på 2 miljarder SEK...

Läs mer
På Business & Emotions skapar vi reklam där både emotion och affärsutmaning får ta plats

28 september 2022

Emotional state of mind

En känsla är en gnista som kan få oss till vad som helst. Skrika vårat högsta. Skratta så vi kissar. Måla Mona Lisa. Jaga våra drömmar. Dansa. Pausa. Hoppa från ett flygplan. Ska bara snooza en gång till. En gång till...

Läs mer
Vi på Business & Emotions har designat en användarvänlig webb för Corptrade

28 september 2022

Vem gör affär om inte känslan är rätt?

Corptrade är en företagsförmedlare som verkligen förstår hur mycket ett företag betyder för ägaren, som ser till att förberedelserna, överlämningen och efterspelet av en företagsförsäljning blir så bra den kan bli...

Läs mer