Rex
Rex

FRÅN KAMPANJ TILL
HELHETSKONCEPT

FRÅN KAMPANJ TILL HELHETSKONCEPT

Fönster som lever upp till sitt namn. Om och om igen.

Elitfönster är Sveriges största fönstertillverkare – tack vare kontinuerliga tester har deras fönster även visat sig vara bäst på marknaden, flera gånger om. 2021 lanserades ”Bäst i test” som kampanjkoncept, 2024 ville de ta det till nästa nivå. Det som började i en mindre reklamkampanj övergick till hela Elitfönsters övergripande kommunikationskoncept.

Två betydelser av ordet ”om”
Med Om och om igen som koncept kan Elitfönster prata om det mesta som rör verksamheten och produkten. Det ena om:et står för det hypotetiska och föreställande; att Elitfönster täcker alla tänkbara – och otänkbara – behov och förebygger de situationer som kan – och tänkas kan – uppstå innanför eller utanför ett fönster. Det andra om:et representerar det upprepande och kontinuerliga; att Elitfönster producerar, levererar och garanterar högsta kvalitet – gång på gång, år efter år.







“Vårt nya koncept fångar både vårt produktlöfte och vår innovationskraft. Det låter oss kommunicera på ett mer flexibelt, engagerande och långsiktigt sätt."

- Emma Kikson, marknadschef på Elitfönster.




Smygstart i februari – nu rullas det ut
Vecka 8 smyglanserades Om och om igen i samband med kampanjen ”Bäst i test” . Genom en mix av digitala och traditionella kanaler – inklusive display- och Youtube- annonsering, sociala medier och radioreklam – introduceras nu konceptet successivt på marknaden.

Men det här är bara början. Om och om igen är inte längre bara ett kampanjbudskap – det blir en röd tråd genom hela Elitfönsters kommunikation. Konceptet rullas nu ut i hela organisationen och kommer att genomsyra allt från marknadsföring och kunddialog till intern kultur och varumärkesstrategi.

Vill du veta mer om konceptet? Eller vill du ha hjälp med att lyfta ditt varumärke? Hör av dig till peter@businessandemotions.se!